לדיווח על
תקלות בלבד
מוקד 109
לדיווח על תקלות בלבד

שאלות ותשובות

שאלות ותשובות

שאלות ותשובות

צרכנים נכבדים, בדף זה אנו מביאים לפניכם תשובות לשאלות נפוצות.
לשאלות נוספות הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל זמן, דרך מוקד שירות הלקוחות.

  • + ממה מורכב חשבון המים?
    חשבון המים מורכב מחיוב שירותי המים והביוב אותם צרכתם, בתעריף אחד המחולק לשתי מדרגות – מחיר נמוך בגין ה"כמות המוכרת", ומחיר גבוה לכל צריכה נוספת. לחץ כאן למעבר ללוח התעריפים
  • + מהי צריכה משותפת?
    צריכה משותפת הינה ההפרש שבין צריכת המים הנמדדת במד המים הראשי לבין צריכת המים הנמדדת במדי המים הפרטיים של הדיירים. הצריכה המשותפת נוגעת בדרך כלל למים המשומשים לניקיון הבניין, השקיית הגינות, ולכל צריכת מים המבוצעת ישירות ממד המים הראשי.
  • + האם מותר לשתות מי ברז?
    בהחלט. מי השתייה המסופקים בישראל הם ברמה תברואתית מעולה, ואף יכולה להתחרות ברמת איכות המים של המדינות המתקדמות בעולם.
  • + אילו בדיקות מבוצעות במי השתייה?
    תאגיד מי רמת גן עובד על פי דרישות והנחיות משרד הבריאות. ברשת אספקת המים מתבצעות בדיקות מיקרוביאליות שגרתיות, נמדדת רמת עכירות וריכוזי כלור נותר, מתכות ופלואור. בבארות המים מתבצעות בדיקות להימצאות חומרים אורגניים נדיפים, מיקרו מזהמים (מקבוצת חומרי הדברה), חומרים בעלי השפעה אורנו-פלטית (טעם, ריח, צבע, וכו'). את תוצאות הבדיקות ניתן לראות בדו"חות המתפרסמים בכל רבעון באתר התאגיד ובמקומון.
  • + האם ניתן לחלות כתוצאה משתיית מים?
    מחלות שמקורם במי שתייה נדירות מאוד ולרוב הן תוצאה של טיפול לקוי במאגרי המים או זיהום שחדר למים. הטיפול הניתן למים בישראל הינו קפדני ביותר ולכן אין חשש לחולי כתוצאה משתיית מי-ברז.
  • + האם ניתן לקבוע את איכות המים על פי מראה טעם או ריח?
    מראה, טעם, וריח הינם סימן ראשוני לקביעת איכות המים. איכות המים נקבעת על-פי תקן של משרד הבריאות, אך כמובן שאין לשתות מים בעלי טעם מוזר, ריח רע, ומראה עכור. יש לדווח על מקור המים למוקד העירייה 106 או למוקד השירות של מי רמת-גן.
  • + קיבלתי חשבון מים גבוה ללא סיבה נראית לעין. מה לעשות?
    במקרה כזה, עליך לבדוק שני דברים:
    א. האם הייתה צריכה חריגה של מים בגין גינון חדש, שיפוץ הדירה וכד'.
    ב. האם קיימת נזילה בדירה.
    למידע על צריכת מים חריגה הנובעת מנזילה לחץ כאן
    למידע על בירור חשבון מים לחץ כאן
  • + במקרה של נזילה על מי חלה האחריות לתיקון?
    קיימות שתי אפשרויות למקרה של נזילה: במידה והנזילה הופיעה בצנרת שמובילה עד מד המים הראשי, האחריות לתיקון הינה של מי רמת-גן. במידה והופיעה הנזילה בצנרת שבין מד המים הראשי לבין מד המים הפרטי – האחריות לתיקון הינה בידי הצרכן.
  • + כיצד מבצעים החלפת משלמים בנכס?
    לביצוע החלפת משלמים בנכס יש למלא טופס בקשה להחלפת צרכנים בנכס, ולהקפיד לצרף את המסמכים הדרושים. לנוחיותכם, ניתן לשלוח את המסמכים באמצעות פקס/דואר/אימייל. לתשומת לבכם – כל החיובים בגין צריכות המים והביוב יחולו על הצרכן היוצא עד ליום ההודעה.
    למידע על החלפת משלמים בנכס במספר צעדים פשוט לחץ כאן
  • + עברתי דירה, האם לעדכן לגבי מספר הנפשות גם אם לא חל שינוי?
    כן. בעת עזיבת הדייר הקודם אופסו מספר הנפשות הרשומות בנכס הנוכחי, ולכן על הצרכנים לדווח על מספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור על מנת לקבל 7 מ"ק של מים לנפש (בתעריף המים הנמוך). ניתן למלא טופס הצהרה בדבר מספר נפשות ולשלוח את המסמכים באמצעות פקס/דואר/אימייל.
  • + אילו חומרים גורמים לסתימות בביוב?
    החומרים השכיחים ביותר הינם טיטולים, שאריות מזון, שמן, שערות, ניילון, תחבושות הגייניות, טמפונים, סמרטוטים, מקלות אוזניים, ובמדינות מסוימות בעולם ישנו חוק האוסר על השלכת מגבונים לחים לאסלה. על מנת לשמור על תקינות מערכות הביוב והמים יש להקפיד להשליך חומרים אלו לפח האשפה.